AC Ace

Roadster.1959. M0444

€ 259.000,-
Interesse in deze AC Ace?
Bel: 0031653328817

Specificaties
Opties
Overige:
  • Handgeschakeld
  • Onderhoudsboekjes aanwezig
Opmerkingen

Chassis nr. AEX1035

- Origineel linkse besturing
- De ingetogen elegantie van de Ace en de kracht van de Ford V8
- Een van de meest vooraanstaande sportwagens van zijn tijd.
- Aangekocht uit de collectie van Emile Garcin
- Een echte AC ACE met een ge-upgrade Ford 289 V8 motor
- Prachtige carrosserie met schitterende passingen en een zwart lederen interieur


De aangeboden auto is een af ​​fabriek linksgestuurde AC Ace, chassisnummer AEX1035. Volgens een brief van AC Cars Ltd van 15 november 1991 is deze op 15 januari 1959 nieuw geleverd aan Competition Motors, gevestigd in San Carlo in Californië. Het was toen uitgerust met motor CLB9-1 2398 en gepresenteerd in Vauxhall Grey met rood interieur en zwarte kap. Het dossier met de auto bevat een handgeschreven notitie uit 1991 met de naam van de laatst bekende eigenaar, een zekere heer Murillo en met de vermelding " 5/87 Action ; owner/current engine : Ford 289 Mills ". Een factuur uitgegeven op 27 juni 1992 door een bedrijf genaamd Restoration Associates, gericht aan Joe McLaughlin, van Prestige Motor Cars (San Rafael, Californië) heeft betrekking op de restauratie van de auto.
In 1999 werd hij via een bekende Californische dealer verkocht aan een verzamelaar uit Lyme in New Hampshire, VS. Op dat moment stond de kilometerstand op 72 469 mijl. Hij hield de auto tot 2012, toen hij werd geëxporteerd naar Australië. Emile Garcin was al lang op zoek naar een roadster in goede staat, zeer geïnteresseerd in het ontwerp van de AC Ace, en hij werd de nieuwe eigenaar van dit model dat een klassieke styling combineerde met een capabele V8-motor.
Het was zeer waarschijnlijk in de jaren 70 dat deze auto was uitgerust met een V8 Ford 289 ci-motor, met een vergelijkbare specificatie als die van de AC Cobra. Meer recentelijk, in 2003, werd de auto uitgerust met een Borg Warner T5 versnellingsbak.
Afgezien van de motor en de achterbumpers in Cobra-stijl, heeft de auto het uiterlijk van een standaard AC Ace behouden. Hij is zo'n 25 jaar geleden gerestaureerd en heeft nu een mooie patina, met een lak die prachtig glanst maar onvermijdelijk wat gebruikssporen. Het passagierscompartiment is onberispelijk en de stoelen, matten en dashboard zijn mooi gepatineerd, net als de instrumenten en meters. De T5-versnellingspook is het enige niet-standaard onderdeel.
Deze AC wordt geleverd met een extra chromen spaakwiel van verschillende afmetingen en een rode hardtop. Hij mist de bogen voor de motorkap. Vandaag de dag geeft de teller 75 039 mijl aan, wat aantoont hoe spaarzaam de auto de afgelopen 17 jaar is gebruikt, met slechts 2 570 mijl! Dit is een interessant voertuig dat de discrete elegantie van de originele AC Ace combineert met de legendarische kracht van de Cobra V8 Ford-motor. Een ingetogen maar explosieve cocktail!

Aan het begin van de jaren vijftig was AC op een missie om het merk nieuw leven in te blazen en wilde het zijn assortiment uitbreiden met een nieuwe sportieve, moderne en efficiënte auto. De fabrikant wendde zich tot John Tojeiro (die zojuist de effectiviteit van zijn chassiscreatie had bewezen door de Brooklands Trophy 1953 te winnen) en kocht de rechten voor zijn ontwerp. Een paar maanden later werd de London Motor Show geopend met de onthulling van een elegante barchetta met een ontwerp geïnspireerd op de beroemde Ferrari 166 MM. Het publiek reageerde warm op de lancering en met een goede reden, want het buizenframe, de 4 onafhankelijke wielen, de elegante lichtmetalen carrosserie en de briljante AC-motor (afgeleid van de BMW 328) maakten het tot een krachtige en efficiënte auto. De AC Bristol ACE bleef succes boeken in de autosport, waarbij de beroemde coureur Mike Hawthorn zelfs zo ver ging dat hij het destijds "het dichtst bij een perfecte sportwagen kunt komen" noemde! Slechts 466 eenheden werden geproduceerd met de Bristol-motor.


Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------



Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------



Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------



Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Contact
Routebeschrijving

Interesse in deze auto? Plan hier uw route!

Bekijk locatie op Google Maps

Scan met uw mobiel
QR Code
Terug naar overzicht
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.