Alfa Romeo Montréal Coupe

S0008

€ 89.000,-
Interesse in deze Alfa Romeo Montréal Coupe?
Bel: 0031653328817

Specificaties
Video
Opties
Interieur:
  • Handgeschakeld
Foto's (5)
Opmerkingen

Geïnspireerd door Bertone’s op Alfa gebaseerde styling-oefening, geschreven door Marcello Gandini, die was tentoongesteld op de Montreal Expo in 1967, debuteerde de tweezitter Montreal coupé op de Salon van Genève in 1970. In tegenstelling tot het prototype van de Expo, dat gebruik maakte van Alfa’s 1,6-liter viercilinder cilindermotor, de productie Montreal gebruikte een ‘beschaafde’ versie van de vier-cam V8 van het T33-sportprototype. Ontworpen met het oog op klassieke langeafstandsraces, was deze eenheid in 1967 in 2,0-liter-vorm begonnen en zou aanzienlijke uitbreidingsmogelijkheden bieden. De mogelijkheid om motoren te leveren voor de Australië / Nieuw-Zeelandse Tasman Series leidde tot het eerste traject naar 2,5 liter, dat werd gevolgd door een verdere uitbreiding tot 3,0 liter, in welke vorm de Alfa-motor door McLaren in de Formule 1 werd gebruikt.

De Montreal produceerde 200 pk bij 6.500 tpm dankzij elektronische ontsteking en Spica mechanische brandstofinjectie, en de aan de voorzijde gemonteerde, dry-sump, 2,6-liter motor dreef de achterwielen aan via een ZF-versnellingsbak met vijf versnellingen. Afkomstig van de hedendaagse Giulia 1750GTV, bestond het onderstel uit onafhankelijke voorwielophanging en een actieve achteras plus schijfremmen rondom. Geholpen door zijn gladde, fastback-carrosserie, was de Montreal goed voor een topsnelheid van 220 km / u en bleek ondanks het hoge prijskaartje erg populair. Toen de productie in 1977 stopte, waren er in totaal 3.925 auto’s geproduceerd, waarvan er slechts een relatief handvol werd voltooid met de volle 3,0-liter motor. Er zijn maar weinig straatauto’s die een motor met antecedenten kunnen claimen in zowel sportwagenraces over lange afstanden als in de Formule 1, maar de Alfa Romeo Montreal is er een van. Een van de weinige Montreals die nieuw was uitgerust met airconditioning, dit exemplaar verliet de fabriek op 6 april 1972 en werd op 19 mei van dat jaar verkocht.

Sinds 1989 heeft de auto slechts twee eigenaren gehad. De auto is in 1985 gedeeltelijk gerestaureerd en in januari 2015 opnieuw in gebruik genomen, waarbij de tussenliggende jaren weinig was gebruikt; het Spica brandstofinjectiesysteem is gereviseerd, evenals de radiateur, brandstofpomp en remmen. De Alfa is afgewerkt in wit met zwart stoffen interieur, dit laatste origineel en mooi bewaard gebleven, de carrosserie is in zeer goede staat. De begeleidende documentatie bestaat uit Italiaanse registratiedocumenten, waaronder het Certificato di Proprieta en Libretto.


Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------



Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------



Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------



Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Contact
Routebeschrijving

Interesse in deze auto? Plan hier uw route!

Bekijk locatie op Google Maps

Terug naar overzicht
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.