The London Taxi TX4

S0274

Prijs: Op aanvraag
Interesse in deze The London Taxi TX4?
Bel: 0031653328817

Specificaties
Video
Opties
Milieu:
  • Automaat
Foto's (2)
Opmerkingen

De TX4 is een speciaal gebouwde taxi (hackney carriage) vervaardigd door The London Taxi Company, een dochteronderneming van Geely Automobile of China. Van 2007 tot hun liquidatie in 2013 werd hij vervaardigd door LTI. Het is de laatste in een lange rij van speciaal gebouwde taxi’s geproduceerd door The London Taxi Company en verschillende voorgangers. Het ontwerp is via verschillende mutaties geëvolueerd van de Austin FX3 uit de jaren 1950. De TX4’s onmiddellijke voorganger is de TXII.

De TX4 heeft een nieuw radiatorrooster aan de voorkant, een vernieuwd interieurontwerp, vernieuwde voor- en achterbumpers en een andere omlijsting van de achterkentekenplaat in vergelijking met de TXII. Er zijn nu interne hoofdsteunen als gevolg van de EU-veiligheidsvoorschriften. Op de vroegere modellen waren er twee hoofdsteunen gemonteerd op de centrale scheidingswand voor de naar achteren gerichte klapstoelen, maar op de latere modellen werden deze verwijderd omdat bestuurders erover klaagden en ze onhandig vonden omwille van het zicht.
De enige motor die in het VK wordt aangeboden is een 2,5 liter VM Motori R 425 DOHC dieselmotor (goed voor een piekvermogen van 75 kW of 101 pk bij 4.000 t/min en een koppel van 240 N⋅m of 180 lbf⋅ft bij 1.800 t/min), gekoppeld aan een Chrysler 545RFE automatische vijfversnellingsbak. Een Eaton FSO 2405 A handgeschakelde vijfversnellingsbak is ook leverbaar.
Op markten buiten het VK is de TX4 ook leverbaar met een 2.4 Mitsubishi 4G69 viercilinder benzinemotor, goed voor 112 kW (150 pk) bij 5.500 tpm en 212 N⋅m (156 lbf⋅ft) bij 4.000 tpm. De enige versnellingsbak die met deze motor leverbaar is, is een handgeschakelde vijfversnellingsbak van Mitsubishi-makelij.
Net als bij zijn voorgangers is de TX4 gebouwd op een volledig geboxed hydrogevormd ladderframe met een aparte carrosserie. De voorwielophanging is, net als bij zijn voorgangers, van het double wishbone type met schroefveren en een anti-roll bar, terwijl de achterwielophanging gebruik maakt van een massieve as met schroefveren en een Panhard stang.
Anekdotisch is de reden dat er geen TX3 was en het merknummer meteen naar 4 ging, omdat de motor Euro 4 conform was, en ook om het voertuig een connectie te laten hebben met de beroemde Austin FX4. De dieselmotor werd dan later geüpdate om Euro 5 conform te zijn. Momenteel is de laatste versie van de TX4 nu euro 6 conform en uitgerust met 2.8 liter VM Motori motor. Dit is de laatste versie van de TX-vorm omdat de nieuw gevormde ZEC (zero emission capable) elektrische TX5 het overneemt aan het einde van 2017.


Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------



Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------



Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------



Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Contact
Routebeschrijving

Interesse in deze auto? Plan hier uw route!

Bekijk locatie op Google Maps

Terug naar overzicht
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.