Packard Standard Eight Pheaton 633

M0835

Prijs: Op aanvraag
Interesse in deze Packard Standard Eight Pheaton 633?
Bel: 0031653328817

Specificaties
Opmerkingen

1928 PACKARD MODEL 443 EIGHT RUNABOUT
Chassisnr. 229991
Motornr. 230047
Crèmegeel met zwarte spatborden en zwart-gouden pinstriping met bruin lederen interieur en een beige kap
Motor: L-kop, rechte acht, 384ci., 109 pk bij 3.200 tpm; Versnellingsbak: handgeschakelde drieversnellingsbak met achteruit; Vering: voor- en achter semi-elliptische bladveren; Remmen: vierwiel mechanische trommels. Linksgestuurd.

De achtcilindermotor die Packard in 1923 had onthuld als opvolger van de V12 vormde de ruggengraat van Packards toekomstige productie, die tot het einde van de jaren 30 bleef bestaan. Het ontwerp was een eenvoudige zijklep (L-kop) van de hoogste kwaliteit met een lichtmetalen carter met de krukas die in negen hoofdlagers liep. Het gaf een soepele en moeiteloze prestatie. De nieuwe motor leverde de modelnaam voor Packards meest prestigieuze model uit die tijd, de Eight. In 1928 was de Eight cilinder motor de basis van de Packard lijn. Aangeduid als de Standard of Custom Eight (een verkeerde benaming volgens de meeste verslagen, aangezien de Custom Eight niet echt een Packard custom auto was), zou het de hoeksteen van de modellijn worden, aangezien de zescilinderlijn volledig uit productie werd genomen en werd vervangen door de nieuw geconfigureerde achtcilinder versies.
De Fourth Series auto's werden aangeboden met meer dan twintig verschillende carrosserieën om uit te kiezen, aangevuld met een steeds diverser wordende selectie van kleurkeuzes. Packard-directeur Alvan Macauley keek naar het Model 443 om de verkoop te stimuleren, en hij bereikte dit door de productie te standaardiseren en de auto's aan te bieden in een selectie van door de fabriek aangewezen configuraties. De productie van auto's voor 1928 steeg behoorlijk aanzienlijk, aangezien het in totaal meer dan 8.000 bedroeg, een stijging ten opzichte van de cijfers van het voorgaande jaar van ongeveer 5.000. De prijzen werden echter licht verlaagd, met verschillende opties zoals zijdelings gemonteerde reservebanden, waren de totale kosten van de auto's niet echt veel veranderd. Ook werden er diverse mechanische verbeteringen doorgevoerd in de 1928-lijn van auto's. Opvallend was de introductie van een nieuw smeersysteem voor de cilinderboring, dat gebruikmaakte van een buisvormig oliespruitstuk langs de cilinders met doorgangen die in elke cilinderboring waren geboord. Omdat het was verbonden met de choke-regeling, stroomde de olie alleen als de carburateurchoke in werking was, waardoor werd voorkomen dat ruwe benzine olie langs de cilinderwanden wegspoelde. Dit proces verminderde de slijtage van de motor en zorgde voor een lange levensduur van de motor. De 1928 Fourth Series Packard bewees opnieuw de toewijding van het bedrijf om hun eigen bijna onberispelijke kwaliteitsauto te perfectioneren.
Dit zeer aantrekkelijke exemplaar werd in 1982 door de heer Browning gekocht van de heer Robert Castignetti. Naar verluidt een van de favoriete auto's van de heer Browning, is deze Packard Model 443 Eight Runabout een zeer toonbaar en authentiek exemplaar. We hebben begrepen dat de heer Browning veel van zijn bezoekers trakteerde op pittige ritten door de Utah Canyon-wegen in deze Packard. Het is smaakvol afgewerkt in het doordachte kleurenschema van crèmegeel en zwart met gouden en zwarte strepen. Het lakwerk is in zeer goede algehele staat en wordt aangevuld door het bruine leren interieur en de bruine cabrioletkap, die beide goed gepresenteerd zijn. Zeker een oudere restauratie, de Packard vertoont tekenen van gebruik op de weg, aangezien de onderkant en de motorruimte toonbaar zijn, maar wel duidelijke tekenen van gebruik en slijtage vertonen. De binnenmeters zijn correct en hebben een Waltham achtdaagse klok en een kilometerstand van iets minder dan 18.000 mijl op de juiste snelheidsmeter. Extra accessoires en hoogtepunten zijn onder meer een originele kofferbak en hoes, een Hallco-achterlicht, dubbele Packard-trommel Pilot Ray Spreadlights, dubbele Parabeam-trommelkoplampen, dubbele zijmontagespotlampen en dubbele zijmontagereserveonderdelen met chromen afdekkingen en zijspiegels. We begrijpen dat er ook een nogal luidruchtig luchthoornsysteem is geïnstalleerd dat een behoorlijk indrukwekkend geluid maakt bij het nemen van bochten en bij aankomst op een Classic Car Club-evenement.De Packard Eight was een luxe auto geproduceerd door Packard tussen 1924 en 1936 en was een geheel nieuw platform dat de toppositie op de markt overnam van de eerdere Packard Twin Six die voor het eerst werd geïntroduceerd in 1916. Toen het werd geïntroduceerd, werd het aangeduid als de senior Packard. Dat bleef zo totdat de Super Eight en Custom Super Eight in de jaren veertig werden geïntroduceerd.

Deze Packard die hier gepresenteerd wordt is een schitterend exemplaar welke bijna helemaal is gerestaureerd naar een prachtige staat. Onder de motorkap ziet de motor er als nieuw uit. Eenmaal rijdend voelt de bak nog nieuw aan en schakelt geweldig. Het is een prachtige cabriolet met de grandeur van een 8 cilinder in lijn motor. Een grote auto voor de echte liefhebber.
Er zit ook een Nederlands kenteken op !


Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------



Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------



Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------



Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Opties
Overige:
  • Handgeschakeld
  • Lederen bekleding
Contact
Routebeschrijving

Interesse in deze auto? Plan hier uw route!

Bekijk locatie op Google Maps

Scan met uw mobiel
QR Code
Terug naar overzicht
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.